Hebben jouw medewerkers direct contact met klanten, cliënten, patiënten, leerlingen, omstanders of andere burgers? In dergelijke interacties kunnen zij geconfronteerd worden met ongewenst gedrag, grensoverschrijdend gedrag of zelfs agressief gedrag, zoals verbale bedreigingen, intimidatie, discriminatie, en mogelijk zelfs fysiek geweld en vandalisme. Maar wanneer wordt gedrag als ongewenst of grensoverschrijdend beschouwd? En hoe moeten ze reageren in dergelijke situaties?

De cursus tijden worden bepaald tijdens de intake. Cursustijden zijn afhankelijk van het niveau van de deelnemers en worden bepaald na aanleiding van de protocollen van het bedrijf. In onze cursus 'Omgaan met agressie en ander ongewenst gedrag' gebruiken we agressiereductietechnieken die gebaseerd zijn op het principe van 'gedrag beïnvloedt gedrag'. We besteden ook aandacht aan het herkennen van agressie en het beheersen van jezelf tijdens de cursus.

Tijdens deze cursus maken we gebruik van een trainingsacteur om leersituaties te simuleren in de vorm van rollenspellen, zodat kennis en vaardigheden worden overgedragen. Je krijgt de kans om gespreksvaardigheden te oefenen en te leren hoe je gedrag kunt beïnvloeden en gedragsverandering kunt bevorderen. Op die manier leer je hoe je agressief gedrag kunt ombuigen naar een positieve situatie, terwijl je professioneel blijft ten opzichte van de klant. Onjuist handelen bij ongewenst gedrag kan namelijk ernstige schade toebrengen aan de relatie met de klant, met name in beroepen met veel klantcontact. Het is daarom essentieel dat medewerkers weten hoe ze met dergelijk gedrag moeten omgaan.

De lesdag van de cursus omvat de volgende onderdelen:

  • Zelfcontrole: hoe kun je primair gedrag omzetten in professioneel gedrag?
  • Verschillende vormen van agressie en passende interventies
  • Gedragscarrousel: herkennen en beïnvloeden van ongewenst gedrag

Als je de cursus 'Omgaan met ongewenst gedrag' succesvol afrondt, ontvang je een certificaat. 

We begrijpen dat elke organisatie uniek is. Daarom begint onze samenwerking met een vrijblijvend gesprek met onze accountmanager, waarin we samen jullie wensen en behoeften inventariseren.

Bij ons zijn de prijzen altijd all-inclusive, wat betekent dat je geen verrassingen achteraf hebt. Dit betekent; 

  • Een persoonlijke intake voor maatwerk
  • De reiskosten van de instructeur
  • Alle benodigde training- en oefenmateriaal
  • Digitaal certificaat
  • Toegang tot ons klantenportaal 

Als de cursus plaatsvindt bij ons op locatie:

  • Een smakelijke, vers bereide lunch verzorgd door onze catering
  • Koffie, thee en iets gezonds voor onderweg, zodat je na de training weer energiek op pad kunt
Vraag een offerte aan
Gemiddelde beoordeling ⭐⭐⭐⭐⭐

Heb je een vraag?
Neem contact op 0184-448181