AGRESSIE OMGANGSVORMEN

Medewerkers denken ten onrechte, dat als zij niets doen tegen agressie het misschien wel goed zal komen. Onze ervaring is dat de agressor zich dan niet gehoord voelt, waardoor het agressieve gedrag alleen maar toeneemt. Medewerkers weten na deze oefening hun stijl van omgaan met agressie (assertief, subassertief of agressief).

Deze kennis gebruiken zij tijdens het beïnvloeden van agressie in de verdere training.

Inhoud
* Frustratie Agressie;
* Witte boorden Agressie;
* Agressie op de persoon;
* Instrumentele Agressie.
* Drie verschillende agressievormen herkennen en met verschillende technieken agressie-reducerend optreden;
* Preventief handelen vanuit een balans tussen klantgerichtheid en grensstellend gedrag;
* Ook tijdens lastige situaties respectvol met de cliënt en zichzelf omgaan;
* Zich bewust zijn van welk effect agressie op hem heeft en daar professioneel mee omgaan vanuit zijn functionele rol;
* Overmacht situaties inschatten en samenwerken met collega’s tijdens agressie-incidenten;
* Nazorg vragen na agressie-incidenten en collega’s opvangen na incidenten;
* Meer mentale weerbaarheid ervaren.

Cursusduur
2 dagdelen

Prijs
Open inschrijving : € 300,- (excl. BTW, incl. locatiekosten, Koffie/Thee en Lunch)
In-company: Op aanvraag